The Internet has killed CDs and newspapers… but not books

Kuratiert von Christian Meyer am

The survey, which was conducted by youth marketing research firm Voxburner, found that many young people think printed books deliver more value than eBooks and that they have more of an emotional attachment to printed books than eBooks.

Voxburner’s Luke Mitchell tells The Guardian that, unlike CDs or newspapers, “books are status symbols” that people use to show off their reading tastes.

Kategorie Digitalisierung

Christian Meyer

Ich bewege mich viel im Netz Und so manches was ich dort entdecke ist es wert, herausgepickt zu werden. Noch wichtiger erscheint mir, das Gelesene zu kommentieren und einzuordnen. Diesen Mehrwert wissen Leser von kuratr zu schätzen, da bin ich mich sicher. Wer meine Meinung zu aktuellen Themen in der IT-Branche hören möchte, dem sei mein weiteres Projekt Channelcast ans Herz gelegt. Meine Brötchen verdiene ich als Director Content bei IDG in München.