Kategorien
Digitalisierung

Samsung Galaxy S5 will mimic Apple’s iPhone 5S with fingerprint sensor

Carlstrom said that Samsung likely will release multiple smartphones with fingerprint sensors in 2014, and added, „Samsung is well known for having multiple suppliers for most components and our goal is to be selected as one of their sensor suppliers already in 2014.“

He added that big name technology firms won’t be alone in launching such devices next year, saying, „“I think at least seven or eight [companies] will launch a phone with a touch sensor in 2014.“

Was praktisch ist, setzt sich durch. Das HTC One Max hat ja auch schon einen Fingerprint-Sensor. Ist zu erwarten, dass Samsung auch nachzieht.

Von Christian Meyer

Ich bewege mich viel im Netz Und so manches was ich dort entdecke ist es wert, herausgepickt zu werden. Noch wichtiger erscheint mir, das Gelesene zu kommentieren und einzuordnen. Diesen Mehrwert wissen Leser von kuratr zu schätzen, da bin ich mich sicher.
Wer meine Meinung zu aktuellen Themen in der IT-Branche hören möchte, dem sei mein weiteres Projekt Channelcast ans Herz gelegt. Meine Brötchen verdiene ich als Director Content bei IDG in München.