Kategorien
Digitalisierung

Samsung tries to silence user whose S4 caught fire, it doesn’t go over well

To no surprise, a burnt charging point rendered the device useless and seeing that the Phone is still under warranty, you would think Samsung would simply exchange the device and make good with the consumer to fix the issue.

Wrong. What Samsung has done, foolishly, is sent the user a document saying that they will exchange his defective device only after he pulls his initial video from YouTube. If Samsung was unaware of how the Internet works, it’s about to find out that trying to quiet the user will result in a black eye for the company.

Austauschgerät nur bei Videolöschung.  So verschafft man sich ungewollte PR. Schönes Beispiel.

Von Christian Meyer

Ich bewege mich viel im Netz Und so manches was ich dort entdecke ist es wert, herausgepickt zu werden. Noch wichtiger erscheint mir, das Gelesene zu kommentieren und einzuordnen. Diesen Mehrwert wissen Leser von kuratr zu schätzen, da bin ich mich sicher.
Wer meine Meinung zu aktuellen Themen in der IT-Branche hören möchte, dem sei mein weiteres Projekt Channelcast ans Herz gelegt. Meine Brötchen verdiene ich als Director Content bei IDG in München.