Kategorien
Digitalisierung

Wearables have a dirty little secret: 50% of users lose interest

Tech wearables, particularly those for health and fitness, fail to keep the interest of users for more than a few months. A survey of 6,223 US adults revealed that one in ten consumers age 18 and over owns a modern activity tracker such as Jawbone, Fitbit, Nike+ Fuelband or Misfit Wearables. Yet, more than half of the survey’s respondents said that they no longer use their activity tracker, and a third of those stopped using the device within six months of receiving it.

Das wundert nicht, vor allem, wenn einer der aufgeführten Mängel auftritt:

These flaws are:

  • They are easy to lose
  • They break
  • They’re not waterproof
  • They’re a pain to sync with your smartphone
  • The battery doesn’t last long enough
  • They’re ugly
  • They’re uncomfortable to wear
  • They provide no material benefit

“Any one of these flaws is enough to turn off a user — more than one often lands these devices in a desk drawer, or even worse, the trash“

Von Christian Meyer

Ich bewege mich viel im Netz Und so manches was ich dort entdecke ist es wert, herausgepickt zu werden. Noch wichtiger erscheint mir, das Gelesene zu kommentieren und einzuordnen. Diesen Mehrwert wissen Leser von kuratr zu schätzen, da bin ich mich sicher.
Wer meine Meinung zu aktuellen Themen in der IT-Branche hören möchte, dem sei mein weiteres Projekt Channelcast ans Herz gelegt. Meine Brötchen verdiene ich als Director Content bei IDG in München.