Will GoPro Face Real Competition From Polaroid and Other Players?

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The story of GoPro Inc. (NASDAQ: GPRO) has been a fascinating one. The question might not be whether the story may have become too fascinating for investors, but one question does persist: could GoPro be unseated by cheaper rivals? If you can remember back to the 1970s and ’80s, you know what Polaroid is, and now Polaroid wants a piece of GoPro’s market. Could a company like Polaroid and a host of other established players who make action cameras collectively eat into GoPro’s market share?

Die Antwort liefert Polaroid  in seiner Pressemitteilung zur Cube selbst:

“Not everyone is an extreme athlete and the Polaroid Cube with its unique shape, easy one button operation, and affordable price point is designed for consumers who want to capture video and share moments in their everyday lives,” said Scott W. Hardy, President and CEO of Polaroid. “Polaroid is known around the world for helping people capture and share life’s most memorable moments instantly and easily, the Polaroid Cube was designed to allow virtually anyone to do exactly that.”

Im Segment der potentiellen GoPro-Kundschaft will Polaroid also nicht wildern gehen. Doch wer soll die Kameras dann kaufen? Da fällt einem wenig dazu ein. Denn jene, die die beschriebenen Momente bisher mit dem Smartphone filmen, werden die Cube wohl kaum kaufen. Dafür bietet das Gerät zu wenig, was ein Smartphone nicht auch könnte.

Mit einem Nischenprodukt für einen Nischenmarkt wird das Unternehmen kaum einen Blumentopf gewinnen können. Offensichtlich fehlt Polaroid das technische Know how und/oder der Mut, das gehobenen Segment ins Visier zu nehmen. Polaroids Cube hat das Zeug zu einem Rohrkrepierer.