Critics have pointed out, however, that Nissan’s figures include a huge number of chargers installed in private garages that, for the most part, are used by a single owner. Petrol stations, they add, have multiple pumps and so can serve more vehicles in a day than a single charging point. But industry experts are predicting single-user charging stations will become a thing of the past with the emergence of a power point version of Airbnb that allows private owners to share with other drivers.
New apps that use GPS to locate the nearest public charging station are also calming fears among potential plug-in owners who worry about being marooned by a flat battery.
Encouraged by Japan’s experience, other countries are improving their electric vehicle infrastructure, with one recent report predicting that sales could reach 41 million worldwide by 2040, accounting for one in four cars on the road.
Quelle: Japan now has more electric car charge points than petrol stations | World news | The Guardian
In Japan setzen Marktteilnehmer, große Teile der Gesellschaft sowie der Staat zusehends auf einen Individualverkehr ohne Verbrennungsmotoren. Stattdessen werden Autos mit elektrischem Antrieb – inklusive hybrider Zwischenlösungen – als künftige Technologie favorisiert.
Das zu Grunde gelegt, machen die Japaner derzeit alles richtig wie der Bericht zeigt.
Deutschland, heilig Autoland, ist da noch sehr zwiegespalten. Nach meinem Dafürhalten liegt das vor allem am wirtschaftlichen Interessensgemenge. Zwar wird gerne herausgestellt wie unglaublich schwierig der Ausbau einen soliden Netzes an Ladestationen in Deutschland sei, diese Herausforderungen scheinen jedoch für BMW in China nicht zu gelten. Dort bringt der Münchener Autokonzern ganz ohne Gewese mal flux 80.000 Ladestationen an den Start.
Ein Schelm wer böses dabei denkt.